Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Skip to main content
About-Us-Page

O nás

Opakuje se to každý týden nesčetněkrát – zákazník obdrží nápoj od baristy ve Starbucks – jenže každá taková interakce je naprosto jedinečná.

Je to jen další běžná chvíle v životě – jedna paže se natahuje přes pult a podává šálek do připravených rukou.

Ale i tato chvíle představuje spojení.

Snažíme se, aby ono spojení bylo cítit ve všem, co děláme – od našeho odhodlání poskytovat tu nejkvalitnější kávu na světě až po způsob, jakým komunikujeme s našimi zákazníky a komunitami v rámci odpovědného podnikání.

Již od počátků naší společnosti, která před padesáti lety sestávala z jediné kavárny, se ze všech sil snažíme, aby každé místo, které navštívíme, každé místo, s nímž přijdeme do styku, bylo díky nám o něco lepší než předtím.

 

Naše dědictví

Pokaždé, když jdeme do práce, jsou naším cílem dvě věci: podělit se o úžasnou kávu s našimi přáteli a přispět svým dílem k tomu, aby byl svět kolem nás o něco lepší..

To platilo již v roce 1971 při otevření první pobočky Starbucks a platí to dodnes.

Kdysi dávno byla naše společnost pouhou jedinou kavárnou v historické části Pike Place Market v Seattlu. V těchto nevelkých prostorách společnost Starbucks nabízela jedny z nejkvalitnějších čerstvě upražených zrnkových káv na světě. Název společnosti byl inspirován románem Bílá velryba (Moby Dick) a v lidech vyvolává pocit romantiky spojený se širým mořem a námořnickou tradicí dávných obchodníků s kávou.

V roce 1981 poprvé vstoupil do kavárny Starbucks Howard Schultz (předseda společnosti Starbucks, prezident a výkonný ředitel). Stačil jediný šálek kávy Sumatra a Howard si Starbucks naprosto zamiloval. O pouhý rok později již ve společnosti pracoval.

O další rok později, v roce 1983, Howard odcestoval do Itálie, kde ho uchvátily italské kavárny a romantika spojená se zdejším pitím kávy. Jeho vizí bylo přenést tradici italských kaváren do Spojených států. Tyto kavárny zde byly ideálním místem pro konverzaci a navíc vzbuzovaly určitý pocit sounáležitosti. Byly místem, které vyplňovalo prostor mezi domovem a zaměstnáním. Howard na nějakou dobu Starbucks opustil, aby mohl založit svoje vlastní kavárny Il Giornale, ale v srpnu 1987 se vrátil a s pomocí místních investorů společnost Starbucks odkoupil.

Již od prvopočátku se společnost Starbucks snažila vybočovat z řady a nebýt tradiční firmou. Snažila se nejen oslavovat kávu a její bohatou tradici, ale rovněž spojovat lidi ve svém okolí.

V dnešní době se Starbucks může pochlubit více než 32 000 kavárnami v 80 státech. Je také přední pražící společností i prodejcem kávy ve světě. A s každým šálkem se vám pokoušíme předat část svého dědictví a zprostředkovat vám naprosto jedinečný zážitek.

 

Naše poslání

Inspirovat a povznášet lidského ducha - zvlášť s každým šálkem, zákazníkem i prostředím, ve kterém žijeme.

 

Starbucks hodnoty

Naši partneři, naše káva a naši zákazníci jsou základem našich hodnot, kterými žijeme:

Vytváříme kulturu sounáležitosti a vřelosti, kde každý je vítán.

S odvahou měníme zažité a rozvíjíme společnost i sebe navzájem.

V každém okamžiku jednáme upřímně s důstojností a respektem.

Dosahujeme toho nejlepšího ve všem, co děláme a neseme odpovědnost za výsledky.

Naše lidskost nás pohání k lepším výkonům.